onsdag 11. november 2009

Ordets makt

Jeg facineres av ord. Jeg elsker ord, samtidig som det også finnes ord som vekker avsky. 
I enkelte situasjoner bruker man meget med energi på å analysere hver eneste stavelse, mens andre ganger går gjerne ordene forbi uten at de fanges opp. 
Man kan si så mye med få ord, og så lite med mange. Eller omvendt. 
Det aller verste som noensinne har skjedd meg, kunne summeres opp i et eneste ord.
Det fineste øyeblikket til nå var,  på den annen side, tre ord. 


For tiden er jeg plaget av usikkerhet og redsel. For et ord, ikke mer. Et enkelt ord kan gjøre meg til en skjelvende klump, med nervene på utsiden, usikker på mine egne kunnskaper og evner. 


Vi må aldri undervurdere ordets makt



1 kommentar:

*Isabella* sa...

Jeg ELSKER ord!! Digger de. Syns det er fantastisk mange bra ord man kan bruke istedetfor de skumle... Liker å "smake" på de, la de rulle rundt inni munnen mens jeg tenker på de...