søndag 18. oktober 2009

You're my brand of heroin

Jeg har en venn. En venn som trøster meg når jeg er lei av alt, som ler med meg når jeg er lykkelig, og som aldri erklærer at jeg er håpløs når jeg gjør samme feilen for tolvte gang. Andre mer eller mindre gode venner ser seg dog nødt til å fortelle meg at dette vennskapet burde ikke eksistere. Det utgjør en risiko. Det er ikke trygt.
Jeg spør, i villrede; "Hvilket vennskap er ufarlig? Hvilket vennskap kan garantere at man aldri får oppleve følelser, både gode og skremmende følelser?"

Min venn presenterte seg som farlig. Jeg tok sjansen. Sjansen på et vennskap hvor det er destruktive faktorer som svever som tordenskyer på en himmel like svart som natten. Hvor svakhetene er blottet for omverdenen, uten filter. Hvor min venns ufullkommenhet ligger til rette for menneskers bespottelse, frykt og fordommer. Jeg tok sjansen. Tilgjengjeld fikk jeg en venn. Jeg fikk være en del av et menneskes liv, på godt og vondt, gjennom ild og vann. Jeg ville gjort det hele på nytt.

Du kan aldri fortelle meg hvor mye et annet menneske er verdt.


















kilde

4 kommentarer:

*Isabella* sa...

Kjære deg...dine valg er dine valg. Hvis denne personen gjør dette for deg, så hold på han :) Ha en fredfull søndag <3

fred sa...

"Du kan aldri fortelle meg hvor mye et annet menneske er verdt."

det er så fant. jeg har selv falt for fristelsen med å dømme andre mennesker og foreslå valg for noen andre som JEG følte var mest fornuftig - men det er i utgangspunktet så galt, og så lett å gjøre feil.

jeg husker en gang for 2 år siden nesten, når "alle" sa jeg ikke burde burde snakke engang, med henne, hun var syk i hodet (hva enn det betyr). også bestemte jeg meg etter en dag med tvil om at dette blir for dumt, alle mennesker har like stor sjanse til å være god eller ond, vakker eller svart hull, og ingen av disse egenskapene er ekslusiv.

bra.

Nøve sa...

<3

Sofsen sa...

Fantastisk innlegg! Denne bloggen likte jeg!